dagisdröm

Jag sitter i min soffa och sjukar mig.
Genom ett av mina vardagsrumsfönster ser man ut över dagisets bakgård i porten bredvid.
Jag har inte något bättre för mig i min feberdimma än att iaktta de små liven.
De ser alla ut som små tellitubies.
Just nu är det en flicka och en pojke som försöker brotta ner varandra, utan någon framgång.
En annan liten pojke står vid staketet vänd mot mig och slickar lyriskt bort snöslasket från staketets metallstång.
I ett hörn på andra sidan gården står det ett gäng tellitubies med blåa overaller och kollar vettskrämt på den lilla flickan på en trehjuling.
Hon har nämligen de senaste sju minuterna lekt människobowling och jagat de lilla gänget  från hörn till hörn.
Hon tar sats från mitten av gården och trampar allt hon kan in i den lilla gruppen som för sitt liv försöker springa undan det blixtsnabba cykelmonstret.
Det finns en dagisfröken, hon är tjock och sitter helt stilla på en bänk och dagdrömmer.
Jag borde plugga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0