VARDAGSLYX & VARDAGSVREDE

Vardags lyx!
Jag har investerat i TVÅ tidningar;
Q
&
Plaza (mest bara för att man fick filmen factorygirl på köpet, men ändå)
Att  jag ser två magasin som lyx tyder på att jag börjar bli gammal
eller iaf lever ett oupphetsande liv, men det gör mig ingenting alls ;)

Det som där emot stör mig är dålig journalistik!

I tidningen glamour är det lite i hopklippta bilder.
I det här lilla collaget är det en bild på Ian Curtis ([död]singer/songwriter i ett brittiskt punkband..),
på den lilla bilden står det i vänstra hörnet
>> Ian Curtis tog livet av sig redan 1980 <<

JAHA, så de fanns självmord redan på 80 talet, makalöst. Han måste varit bland de första...
eller vad är de för reaktion de vill ha?
Självmord är inte en modernitet, herregud!

Man kan inte skriva REDAN 1980 för så skriver man inte!
Här är två förslag som skulle ha varit ok:

>> Ian Curtis tog livet av sig redan vid 24 års ålder<<
>> Ian Curtis tog livet av sig 1980<<

Om man inte KAN skriva SKA man inte vara journalist! Inkompetent pack...

Nu ska jag fortsätta klippa i den här tidningen, det förtjänar den!

puss

(jag låter bitter och schizofren men för att vara ärlig är jag på ganska bra humör idag, saknar farmor men annars så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0