Det luktar regn igen!

Jag tänker skylla på regnet, det är därför jag sitter hemma. Nästan sant
I min lilla värld finna bara soffan, tv:n och besök på gymmet. I reklampauserna på How I met your mother smygtittar jag på 16 and pregnant...
Jag kollar bara när jag är ensam i rummet och det framkallar alltid en konstig känsla i magen.
Blandad stress, panik och sen kommer alltid en känsla av välmående.
Tjejerna är två år yngre än mig och har redan "startat en familj" (inte alltid frivilligt men ändå)!
Det får mig att känna en lätt panik. Jag är inte i närheten av att vara ansvarsfull nog att ta hand om ett litet liv.
Min åldersnoja har fått min biologiska klocka att skena iväg och enligt den är jag snart 45, därav stressen.
Det här är ett problem utan lösning. Jag vet att jag fortfarande är ung men det finns en chans att även i äldre dar kommer tro att jag är för ung och därför kommer jag inte skaffa barn. Det är jag rädd för, att inte vakna upp för än det är försent!
Det som får mig att må bra i slutet av min skam fyllda reklampaus är att jag lätt som en plätt kan zappa bort min stress och panik och återgå till ett liv i underbar ovisshet om det liv som samtidigt äger rum på andra sidan jorden.
Tack gode gud för fjärrkontroller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0